Masz pytania? Chętnie pomogę: +48 572 626 165

Jak obrać mango

Egzotyczne owoce, takie jak mango, często wywołują pewne obawy, jeśli chodzi o ich obieranie. Ten soczysty owoc o intensywnym smaku i aromacie nie jest trudny do przygotowania, jeśli zna się odpowiednie techniki. Jak więc obrać mango szybko i bez problemów? W tym artykule dowiesz się, jak krok po kroku przebrnąć przez ten proces, unikając marnowania cennego miąższu.

Jak obrać mango krok po kroku

Wybierz dojrzałe mango, które jest miękkie i ma wyczuwalny miąższ pod skórką, o czerwono-zielonej barwie.

Następnie przekrój mango na pół i usuń pestkę. Możesz to zrobić, trzymając owoc w jednej ręce, a drugą ręką przecinając go wzdłuż płaskiej strony pestki.

Przyłóż krawędź szklanki do mango tak, aby oddzielić skórkę. Wsuń szklankę między skórkę a miąższ, przesuwając ją wzdłuż owocu. Dzięki temu skórka zostanie oddzielona, a miąższ wpadnie prosto do szklanki.

Możesz także odciąć część owocu przy samej pestce wzdłuż płaskiej strony, a następnie zdjąć skórkę z plastra mango z pestką. Do tego celu najlepiej użyć noża do obierania, aby uzyskać równomierne plastry.

Ostatecznie odetnij pozostałe kawałki miąższu od skórki i ciesz się pysznym owocem mango. Użyj małego noża, aby dokładnie oddzielić miąższ od skórki, co pozwoli na uzyskanie idealnych kawałków do spożycia.

Jak jeść mango

Mango można jeść na wiele sposobów, np. pokrojone w kostkę do deserów, sałatek, desek typu antipasti, czy jako dodatek do mięs jako sos.

Aby jeść mango, można zacząć od przekrojenia owocu wzdłuż, a następnie delikatnie pokroić miąższ na kształt szachownicy, aby wygodnie oddzielić go od skórki. Dojrzałe mango często robi się nacięcia o kształcie krzyża, a następnie odwraca na lewą stronę, aby oddzielić miąższ od skórki.

Mango można także zjadać łyżką, gdy jest trochę przejrzałe, a pokrojone owoce przechowuje się w lodówce maksymalnie przez 2 dni.

Owoc mango może być także dodatkiem do:

  • porannych owsianek,
  • pancake’ów,
  • naleśników,
  • koktajli,

dodając nutkę egzotyki i słodyczy do potraw.

Korzyści zdrowotne mango

Mango jest bogate w witaminy A, C, E, K oraz z grupy B, które wzmacniają odporność organizmu, pomagają w zwalczaniu infekcji i wspierają zdrowie serca. Składniki odżywcze zawarte w mango, takie jak kwas foliowy, witaminy i minerały, pomagają utrzymać prawidłowy puls, obniżają ciśnienie krwi i chronią komórki serca przed stanami zapalnymi.

Mango zawiera polifenole, m.in. mangiferinę, ketechiny, antocyjany, które działają przeciwzapalnie i przeciwmiażdżycowo, neutralizując wolne rodniki. Wysoka zawartość witaminy C w mango wspomaga układ odpornościowy, wchłanianie żelaza, produkcję kolagenu, a także chroni skórę przed szkodliwym działaniem promieni UV.

Spożywanie mango może zapobiegać miażdżycy, cukrzycy, obniżać ciśnienie tętnicze, wspierać pracę układu nerwowego oraz wzmacniać włosy i skórę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Darmowa wysyłka

przy zamówieniach powyżej 299zł

Bezproblemowy zwrot zakupów

zwrot zamówień w ciągu 14 dni

Bezpieczne płatności

PayU / MasterCard / Visa